0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Idag var det 18 inne, så det rör på sig. Dock har utetempen ökat till -1.0 så systemet har ju inte lika mycket att kämpa mot. Som du säger Purjo så har jag "bumpat" upp kurvan lite kring 0 och -5 (då det är där vi befinner oss i temp nu tänkte jag, tar de andra temperaturerna den dag de kommer). Just nu har jag satt 48 på -5 och har en framledning till elementen på 43 men det verkar inte riktigt räcka till, har fått krav från sambon att det måste vara minst 19-21 inomhus ...Vad framledning var när det kördes på olja har jag ingen aning om (gammalt dödsbo som i princip gått på sparlåga i 2 år) och någon innegivare finns inte, däremot överväger jag att se över termostaterna på elementen ... Testar vidare och hoppas på att få till en bra kurva ... det tråkiga är att jag innan detta, då tempen legat kring 0-5 grader ute inte behövt elpatronen alls under januari och nu, sedan igår, har jag gjort av med 60 kwh om det är till väremsystemet eller vattnet framgår inte riktigt och jag vet inte riktigt hur den jobbat där.