0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Det står något liknande i min manual men det fungerar inte så. Har vaknat ett par gånger till kallt hus när expansionsventilen har haft hyss för sig. Men programmeringen kan ha ändrats till senare årsmodeller. Rekommenderar i alla fall att kontrollera att det verkligen fungerar som det bör göra.
Hej CarlDet är riktigt, i mitt första inlägg så har jag ett :dt:på 9.2 ºC med VP samt tillskott i drift.Min andra avläsning var direkt efter jag ändrat på pumpen så jag vet inte hur mycket den avläsningen ger.Kontroll i morse gav ett :dt:på 5.3 ºC så den borde vara pålitlig ,ska kolla igen när jag kommer hem från jobbet.Tidigare i vinter (omkring +5 ºC utetemp) har VB legat mellan 7-8 ºC som rekommenderat.Ska läsa på i tråden som Yeti rekommenderade vid tillfälle.
Jaha här fick man sina fiskar varma
Hej AllihopaNu har jag gjort en ny avläsning:GT1: Från 39,2 ºC. Nuv 36,6 ºCGT2: 0,3 ºC (-1,6 ºC. Verklig temp)GT3: Börv 48 ºC Nuv 47,6 ºCGT6: 80,3 ºCGT8: 42,7 ºCGT9: 37,6 ºCGT10: -0,7 ºCGT11: -4,0 ºCDå fås alltså ett :dt:Vb på 5,1 ºC som spontant känns lite lågt men jag kör på och provar några dagar, verkar ju som att kylan skall hålla i sig ! Har även som David rådde sänkt kurvan från 4,5 till 4,2 bara för att testa, och få lite "känsla" för grejorna. Nu får man väl känna hur det känns över helgen och kolla lite hur mkt tillskottet behöver gå in.Pumpen har nu gått 32576h och tillskottet gått 3856hDetta ger att tillskottet gått totalt 12h på de senaste 48h dvs 25% av tiden.Vilket verkar stämma bra med tanke på rådande utetemperaturer samt de uträkningar som presenterats på detta eminenta forum.En sak som irriterar mig en smula är felvisningen på GT2 ,verkar som att detta inte är ovanligt.Vad tror/tycker ni? Ska jag investera i en ny utgivare eller är det bara att gilla läget?Med vänlig hälsning,HenkeJo vi förstår att ni har det jobbigt med kylan där nere.......... Jag fick beskedet från Boschsupporten att utegivare inte verkar vara så exakta och det går ej heller att kalibrera dessa. Kul att du testar med ändringar och rapporterar till oss! Thumbsup
Jag fick beskedet från Boschsupporten att utegivare inte verkar vara så exakta och det går ej heller att kalibrera dessa. Kul att du testar med ändringar och rapporterar till oss! Thumbsup
Vad tror/tycker ni? Ska jag investera i en ny utgivare eller är det bara att gilla läget?
Hej PurjoREGO 637 årsmodell 2005 antar jag.Hittar ingen meny eller liknande för kalibrering eller offset.Som jag förstått så består givaren i stort sett av ett motstånd, går det att endast ersätta detta med ett nytt eller byter man hela givaren?//H