Hej!
Installerade en Markus 2500 i slutet av år 1996. Mitt problem är bl.a att boken till pumpen som talar om vad alla alla felmeddelanden som kommer upp på displayen är försvunnen.
-Vet någon hur/var man kan få tag på en ny eller kopior av en sådan?
Vad jag har förstått så har tillverkaren gått i konkurrs, men vem kan man vända sig till i dagsläget?
Bor i Östergötland och har ett hus byggt 1985, vilket innebär ett enrörsssystem. Det fel jag har haft i alla år är att pumpen slår ifrån då returtemperaturen blir för hög. Det här innebär att den alltid måste startas om så fort det blir växlingar mellan kallt och varmt.
Sedan verkar ännu flera fel att tillkommit nu efter sommaren då den inte kommer igång på en gång utan måste startas om några gånger och under tiden kommer inte min elpanna igång......och har jag inte boken vet jag inte vad koderna säger. Inte heller kan jag, vad jag vet, skicka kortet som finns att sätta i pumpen så att någon kan läsa av allt som hänt och status på pumpen.........
Vet inte om någon har funderingar på detta att pumpen slår ifrån när returtempen blir för hög eller andra fel. Tacksam för svar eller idéer.
Har även funderat på att låta pumpen även värma upp varmvattnet i huset om detta kan vara en lösning på problemet.
MVH
//Örjan