0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Fläkten verkar inte gå. Har provat att ställa om fläkthastigheten men inget händer. Förstår det som att LP larmet kommer som ett brev på posten om fläkten inte funkar. Men det konstiga är att både varvattnet och framledningstemperaturen sjunkit till 19 gr. Borde inte elpatronen gå in automatiskt och hålla upp tempen? Minns inte hur man kommer åt meny 9 med serviceinställningarna min display stannar på 8 . Installerad 2006Tips/råd?
Har nu kommit in i meny 9 och ställt den i elpanneläge och ställt fläkten i läge från. Kollarvpå dom olika givarna alla visar ca 20gr och symbolen för steg II är tänd ovanför elsymbolen=blixten. Borde inte temperaturen börja öka och synas på tex framledningstempen?
Har nu provat det mesta! Reservläget på strömbrytaren, elpannedrift, fabriksåterställning, kollat övertempskyddet att det inte löst ut och att strömmen går igenom där osv. När jag mäter direkt på elpatronerna får jag aldrig ström fram dit. Till kontaktorerna kommer strömmen men den släpps aldrig fram till elpatronerna oavsett hur jag gör även fast tex indikeringarna i displayen säger att elpatronerna är i drift. Känns som att något har hänt med styrkortet eller liknande.