Auto fungerar bra. Det som jag märkt är att det är väldigt svårt att avlufta pumpen så det kan vara bra att göra ibland. Jag trodde jag hade avluftat klart då det inte kom någon luft de två senaste gångerna, nu den tredje kom det massor, särkilt på den första avluftningen till vänster på pumpen (jag har visserligen radiatorer). Rengöring av filtret gör jättemycket, jag rengör varannan vecka och det märks vilket en användare loggat, se tråden erfarenheter av Nibe 750, svar #42
http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=42838.0;allLadda ner installatörshandboken från Nibe för där står det mycket mer än i den vanliga handboken, bla vilken värmekurva som passar där du bor så värmekurvan kan man finjustera. Det man kan ändra är gradminutinställningarna för kompressor och tillsats under meny 4, avancerat. Sänker du kompressorstarten till för mycket minus så kan temperaturen bli ojämn och det tar lång tid för kompressorn att arbeta upp värmen vilket gör att tillsatsen slår till. Standard är -60 gradminuter vilket ger fler kompressorstarter än tex. -150. Tillsatsen står som standard på -700, vilket man kan minska till kanske -900 om man märker att kompressorn inte hinner vända gradminutrarna innan de når -700. Jag kan inte så mycket heller och vill som du lära mig mer för att minimera antalet kompressorstarter och minska elförbrukningen
Tips är att komma ihåg de inställningar du har så du kan gå tillbaka till dem ifall det blir konstigt efter ändringar. Du kan också spara ner dem på ett usb minne och återställa men det har jag inte provat.