0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Dålig verkningsgrad vid många start/stopp är en sak, men det kan jag leva med om det inte råkar bli väldigt dåligt. Däremot ogillar jag kompressorhaverier. Den stora poängen med att få långa gångtider skulle vara mindre slitage på kompressorn. Inbillade jag mig!Men, alltså, vad är det som säger att ett par kallstarter skulle slita mindre än många varmstarter? I synnerhet som a) kylen på jobbet alltså verkar vara tänkt att startar ofta, och b) varje LLVP och LVVP stannar ju typ en gång i timmen och frostar av.
Undrar lite på det du säger att mycket vatten kostar pengar? Jag som kör mot acktank har ju rätt stor vattenvolym, det blir långa och jämna körningar och värmen försvinner ju inte utan pytsas ut vartefter, eller fattar jag fel?
Ok, uttryckte mig slarvigt. Naturligtvis går kompressorn under själva avfrostningen. Jag tycker dock det låter som kompressorn står stilla ett tag innan avfrostningen börjar och sedan ett tag när den är avslutad. Det kan ju vara jag som inbillar mig. Men det borde vara lätt att kontrollera på elmätaren.