Menu ≡
Startsida
Forum
NYA
OLÄSTA
ALLA
Webshop
Köpa värmepump?
Sök
Medlemmar
►
Medlemmar
◄
Visa medlemslistan
Sök efter medlemmar
Logga-in
Vanliga frågor
Registrera
Hjälp
Kontakt
Startsida
Forum
NYA
OLÄSTA
ALLA
Webshop
Köpa värmepump?
Sök
Medlemmar
Visa medlemslistan
Sök efter medlemmar
Logga-in
Vanliga frågor
Registrera
Hjälp
Kontakt
Värmepumpsforum allt om värmepump och värmepumpar
»
VärmepumpsForum Allmänt
»
Allmänt forum
(Moderator:
Bertil
) »
Ämne:
mobiler
Svara
Skicka ämnet
Skriv ut
Sidor:
Prev
1
[
2
]
Alla
Gå ned
Författare
Ämne: mobiler (läst 3975 gånger)
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Smurfen.
Har på nått sätt blivit
Guldmedlem
Dignitär inom värmepump
Antal inlägg: 19393
Karma +15/-15
Smurfen.
SV: mobiler
«
Svar #15 skrivet:
17 januari 2012, 15:12:55 »
Citera
Kommer faktiskt inte ihåg vad jag tyckte var så uselt med itunes
men kommer ihåg att det var en stor besvikelse anledningen att jag provade det var att för att kunna köra airplay (hette det så) måste man tydligen ha itunes. Men upplevde itunes så dåligt så det var tyvärr inget alternativ blev en kabel mellan datorn och stereon istället och då förstår man hur illa det var. Nu var det här ca 4-5 år sen så itunes har förhoppningsvis förändrats mycket sen dess. Hur det än är med itunes så tycker jag det är rena stenåldern att inte drag and drop ska funka på en iphone man kan ju vilja låna musik av en kompis och man kan ju inte tvinga på alla itunes även om apple vill det. Det är antagligen därför att jag mest använder min telefon till enkla saker jag inte fattar att iphone är så bra har ingen kalender lyssnar aldrig på podsändningar använder inga mallar över huvud taget (inte på datorn heller) ringer mest använder den som ficklampa surfar kollar mejl men skickar sällan mejl för krångligt att skriva på liten skärm tar nått kort kör runnkeeper spelar aldrig spel lyssnar visserligen på musk i telefon via blåtandslurar men kopplar den aldrig till stereon får ju ändå inte plats så mycket musik på telefon så det är bäst med datorn.
Loggat
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.
David Rinnan
Svart bälte i frågor...
Dignitär inom värmepump
Stad/land: Stockholm, Tyresö
Antal inlägg: 6954
Karma +61/-60
Kön:
Teknikintresserad
David Rinnan
«
Svar #16 skrivet:
17 januari 2012, 15:25:22 »
Citera
det enda man behöver för airplay är en iphone och en liten wireless/väggkontakt/phonoutgång som man kopplar till befintlig stereo.
I mobilens musikprogram, typ spotify som jag själv använder, väljer jag sedan till vilken extern enhet jag vill spela upp på. På exakt samma sätt som om jag vill streama spotify i bilen via blåtand exempelvis.
Typ övervåning, garage, eller vardagsrum. Itunes har i mitt fall inget med detta att göra.
Loggat
Monovalent markvärme Thermia Diplomat 16kw med 300l UVL-tank. 247m aktivt borrdjup i Stockholm. Villa delvis 1.5 plan om totalt 249m2, ca 165m2 i ett plan, med 12kw effektbehov från 1976. Konverterat från direktel till vattenburet med radiatorer. Thermia Link, Thermiq, Kantherm FTX och ventilerat Nivellgolv i entreplan.
tipo874
Guldmedlem
Dignitär inom värmepump
Stad/land: Uppsala
Antal inlägg: 4450
Karma +6/-0
Kön:
tipo874
«
Svar #17 skrivet:
17 januari 2012, 15:37:34 »
Citera
Och nu behöver man ju inte iTunes för att hantera iPhonen heller, inte ens initialt.
Det går ju fortfarande inte att (enkelt) kopiera musik, men man kan ju ladda ner direkt från iTunes Store.
Jag har ca 3000 låtar i iPhonen, har Navigon-appen med kartor för Europa och USA installerat, har ett antal ljudböcker och har fortfarande över 7G ledigt på min 32G iPhone 4.
Loggat
Villa utan källare i Uppsala, 175m², 2-våningsdel byggd 1928, 1-plansdel byggd 1978, 75m² garage/förråd.
Stiebel-Eltron WPF-10, 200l arbetstank, 290l vvb, 200m bergkollektor, konverterat från direktel 2004, 14 radiatorer + handdukstork, golvvärme i garage/förråd.
38x2m
2
solpaneler, 15,6kW, installerat 2020.
https://spiff.hax.se/log.html
Gammal timrad dalagård, två våningar plus källare (3x42m²), 20 radiatorer. Timrad gäststuga, två våningar (2x35m²) via kulvert, 10 radiatorer.
Nibe F1245-12, 2x350m jordkollektor, 300l arbetstank. Konverterat från direktel 2010. Förbrukning 2010: 40553 kWh, 2011: 10723, rullande år: 8760 kWh.
Smurfen.
Har på nått sätt blivit
Guldmedlem
Dignitär inom värmepump
Antal inlägg: 19393
Karma +15/-15
Smurfen.
«
Svar #18 skrivet:
17 januari 2012, 15:59:23 »
Citera
Har drygt 80 gb i datorn då räcker inte telefon minnet till. Gillar överhuvud taget inte att spela upp musik från telefon tycker den är alldeles för pillig att göra tex en spellista i jämfört med en dator likaså med surfning telefonen blir en nödlösning när jag inte har tillgång till datorn men det är klart jag har ju ingen iphone.
Loggat
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.
Svara
Skicka ämnet
Skriv ut
Sidor:
Prev
1
[
2
]
Alla
Gå upp
Värmepumpsforum allt om värmepump och värmepumpar
»
VärmepumpsForum Allmänt
»
Allmänt forum
(Moderator:
Bertil
) »
Ämne:
mobiler
Annonser
Right Block
Online just nu!
gäster: 940
dolda: 0
användare: 4
Användare online
:
Frazze62
rocas
Mike
BiggerDigger
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies.
OK
Mer info