0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Japp, Nokia är grejer det Thumbsup
Nu har jag inte själv klämt på en N9, men jag kollade just på några introsnuttar, och vad är det som är bättre med den än iPhone?
Det som är bra med N9 är dels det fina swipe-gränssnittet och dels den fantastiska byggkvaliteten. Skärmen är också väldigt bra - Det är nästan omöjligt att se vart den slutar om bakgrunden är svart...Sen gillar ju jag öppenhet, så det är aldrig fel med en Debian-distribution i telefonen... Appar finns det så det räcker och blir över för min del - Jag har Firefox med de nödvändiga tilläggen, en terminal med OpenSSH och Pinnball Fantasies. De flesta program, spel, etc i OviStore finns portade för Meego.En fördel just med olika program är att allt kör 'native' på telefonen till skillnad från Android där i princip allt körs i JVM'en. Det gör att prestandan blir bättre och energiförbrukningen lägre. Det sägs att CPU'ns energisparfunktioner också funkar bättre med native-program jämfört med javaprogram...
Nu har jag inte själv klämt på en N9, men jag kollade just på några introsnuttar, och vad är det som är bättre med den än iPhone?De som tror att den nya windows-mobilen blir en iPhone-dödare, eller att iPhone bara är app-storen har inte fattat grejen. De som kör iPhone med en windows PC har heller inte upplevt hur det kan funka när det är som bäst.
Vilka fördelar är det att ha en mac om man har en iphone enda jag kan komma på är att man redan har det usla itunes. Den enda gången jag kopplar min telefon till datorn är när jag fyller på musik och det gör jag via drag and drop använder inte synkningen eller andra funktioner och misstänker att det är så för många vanliga användare. Har inte fattat grejen tycker iphone verkar vara en ok telefon liksom mac är en ok dator men vad är det som är så otroligt bra ?
Förklara hur du menar
Var har du fått Firefox i från???Jag har letat men inte hittat till N9:an Eller har du kokat ihop den soppan själv för att få Firefox att fungera till N9:an