0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Precis den styrs manuellt, då jag försöker använda dom 10 olika stegen som finns på displayen med pilarna så finns bara 3 steg??Framledning var ca_47 C Pump: Grundfos Magna 025-100 180
Det här att du inte har alla steg gäller även andra pumpar. På min 8kW tror jag att 1-5 och max kan användas trots att det finns 10 lägen.Ang. uppdateringen, menar du att det blev färre lägen att använda efter uppdateringen än innan, eller bara att delta kb ändrade sig?Du borde kunna ställa om till proportionellt tryck. Man får trycka upprepade gånger tills bara den lyser.Eller kan du ha fått nått fel på styrkortet? Testa smurfens förslag.
jo det verkar gå en kabel till styrkortet.jag tror inte uppdateringen har med pumpproblemet att göra, bara Delta T ändringen.Enligt manual på Grunfos hemsida ska man kunna ändra hastighet med pil uppåt och sänka med pil ner. jag har tryckt massa gånger och även prova hålla in knapparna
Uppgraderingen av program i värmepumpen ändrar inte delta t om nu inte värmepumpen styr pumpen och ändrar flödet. Jag tror jag vet hur grundfos pumpen du har ser ut. Vad händer om du trycker på pil upp eller pil ner? Det är ju liksom en ljuspunkt som flyttar sig i en display som markerar vilket läge pumpen är i. Flyttar sig ljuspunkten när du trycker på knapparna?