jag har inte ställt om min blandningsventil. och värmepumpen gör det den gör. Jag har inte ändrat några stoppvärden. En värmepump ger generellt, det finns ju bättre o sämre förstås, ganska sunkigt VV tycker jag som nyligen kommer från 300l elberedarvärlden
Så här i efterhand inser jag ju att en DUO, som det heter på thermia språk, hade gett mer VV i alla fall, och en bättre typ av VV körningar. I övrigt tycker jag thermias VV styr har en del övrigt att önska såsom exempelvis komfortläge för VV, typ att den spetsar vid kommando med elpatron. Och deras G2 har ju också en del övrigt att önska vad det verkar, i alla fall när man saknar doktorshatt. Den ska va underdimensionerad men då får den spets - ja då vill det till att styret är bra om ägaren ska bli riktigt nöjd.
Min senaste laddning var 55 grader så jag ska ju inte klaga. Men det är ju inte direkt 55 grader ner i botten på tanken
Jag klarar mig fint men inser att det är ju inte alla som har en 16kw och då undrar man hur det blir. Om det ibland blir så att värmepumpen stipulerar den boendes användarmönster. Jag skämtar inte när det finns dom som måste kolla i displayen i fall en VV körning har gått innan man börjar tappa ett bad. Säljarna måste vara tydliga med vad som krävs för att få fullgod livskvalité. Allt handlar inte om COP (Eller det gör det ju .. men ja ni förstår vad jag menar
)