Äntligen, efter massor med timmar på detta forum var det dags för att få komma in och krama våra luftvärmepumpar
Det första jag gjorde var att stänga av all takvärme i samtliga rum, sen stängde jag av samtliga el-element och det var mååånga 10-12st..
Sen gjorde jag som jag läst här på forumet, stäng av i-see sensorn, vinklade upp vingarna så att jag skickar iväg luften så långt som möjligt med fläkthastighet 3 vilket jag kommer att ändra till 2 då man är i vardagsrummet.
Jag ändrade deras inställning dom haft från 19 till 23 grader på undervåningen och övervåningen till 22 grader.. Åkte sen och köpte termometrar för att se om det blir för kallt i rummen längst bort, då jag åkte var det faktiskt varmare i huset än när vi kom, ska bli intressant och se hur varmt det är imorgon!!
Det verkar som dom använt luftvärmepumpen för att stödja sina element, jag kommer ev, ha element för att stödja luftvärmepumpen..
Tidigare ägare betalade 36 000 kronor för elen per år enl papper från mäklaren, Mitt mål är iallafall att den skall vara mindre...
Spar man mycket på att sänka en eller två grader på värmepumpen?