men allt är relativt och beror på vilken pump man har och hur pass väl den täcker husets behov. Jag hade fått fnatt om jag kröp ner på -480.
Men du har troligen ingen tank och det gör ju att när väl temperaturen i rören börjar gå ner så kan det gå fort. om vi tänker oss att ditt bör värde för framledningen är 40 grader och temperaturen i rören är 20 ja då har din hysteres för A1 slagit i och tagit ner integralen till -60 och sen har din integral för A2 slagit i och tagit ner integralen till -600 och elpatronen har gått in och du har köpt extra spetsel och allt troligen utan att någon fara förelåg för kallt hus.
Fundera över detta och om så är fallet rekommenderar jag dig att i alla fall öka hysteresen för A2, dvs elpatronen, så att en tempdiff mellan bör och framledning inte får elpatronen att gå igång.
Min hysteresgräns för tillsats är 22. Dvs om framledning bör är 40 så måste framledning är ner till 18 grader innan elpatronen tvångsstartar och därmed sätter integralen till sitt startvärde, i mitt fall -990