0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
På sätt och vis förstår jag vad du menar, en vanlig kopp kaffe (gevalia) ur typ Tassimon är inte ens god (smakar lite sumpigt skulle jag beskriva det som) men det är förmodligen en smaksak för en annan pod som heter Amazonas är smakig.Största vitsen med kapselmaskiner är väl latte, espresso och cappucino vilket nog är svårt med bryggar'n.Liknande smakfenomen är det med Zinzino maskinen, Colombiapodden är gräslig, Brazil e mjaaa, däremot är Grande Reserva och Moka Congo riktigt goda. Dock är Zinzinos affärsmodell med direktförsäljning (home party introduktion) och div "abonnemang" ingen höjdare men det går an.Så gillar jag kokkaffe åxå, och perkolatorbryggt.Mitt livs sämsta kopp kaffe var nog en espresso på Arlanda.
Det är ju så att jag inte är så förtjust i tex latte men gillar vanligt kaffe gärna med en liten skvätt mjölk i antagligen därför jag inte förstått vitsen med kapsel maskiner och sen gör dom ju så små koppar vill ha en rejäl mugg kaffe.
Tassimo har en mängd olika smaker och typer av kaffe mm så att man inte skulle hitta nått man gillar tar jag för rätt osannolikt.
Det kanske finns men såna maskiner är nog dyra, men det går ju lätt att ladda en kapsel med vanligt kaffe (om man bara ska ha en kopp eller kanske 2).Finns väl även vanligt kaffe på kapsel, inte bara starkt espresso?
Men ack så tidsödande