0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hejsan!Skulle behöve en scanner penna till min fru som läser av texter i böcker och ska ha in dem i datorn.Nån speciell som är bättre än den andra och vad ska man tänka på vid köp Går det snabbt att scanna in med pennan eller får man vänta in pennan så att säga Om jag tex skulle vilja lägga in en text här på forumet, skulle jag då bara kunna ta pennan och scanna över texten i en bok så den hamnar här där jag skriver "förhand" dessa frågor Kollade in en Cpen på Netonnet, den kan läsa OCR oxå och det är ju praktiskt Thumbsuphttp://www.netonnet.se/art/dator/skrivare-och-scanner/scanner/c-pen-c-pen35/137385.3057/?zanpid=1590020204208141313
Men hur fungerar pennan?Om jag tex ville lägga upp några raders text direkt ur bibeln på detta forum, i detta inlägget
Följande inlagd med min gamla C-Pen 10:"These operating instructions oeiong with this product. They contain important information for putting it into service and operating it. This should be noted also .o when this product is passed on to a third party. Therefore look after these operating instructions for future reference! A list of contents with the corresponding page numbers can be found in the index on page 33.""Diese Bedienungsanleitung gehört zu diesem Produkt. Sie enthält wichtige Hinweise zur Inbetriebnahme und Handhabung. Achten Sie hierauf, auch wenn Sie dieses Produkt an Dritteweitergeben. Heben Sie deshalb diese Bedienungsanleitung zum Nachlesen auf! Eine Auflistung der Inhalte fmden Sie in dem Inhaltsverzeichnis mit Angabe der entsprechenden Seitenzahlen auf Seite 4." Man måste ha ett riktigt hårt bra underlag och vara stadig på handen. Långa stycken och mycket text kan bli jobbigt men perfekt för rader och korta stycken.