0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
1...Vill jag ha tillfälligt extra VV kan jag ha en trycknapp inne badrummet som när jag trycker på den går VP över till den funktionen och arbetar upp VV till max inställd temp. Går med VP till den temp den klarar av sen tar elpatron över till angiven temp. ( ex vis om jag ställt in 65 grader)2...Vill jag sen ha en tillfällig höjing eller sänkning av min kurvas börvärde finns det lika dan koppling så att som nu höjs kurvan då innegivaren säger det är för kallt inne.3...Vill jag kan jag sen koppla in larm så att jag vet att allt står rätt till som gör att en lys diod börjar lysa vid fel.4..Sen har den inbyggd efektvakt så att mina huvudsäkringar i hyset ej ryker.5..sen kan man styra sep golvvärme system temp med dess shunt från programmet och även cirk pump om man vill ha varmvatten cirkulation.6.. vill man sen ha en pool styr detta också från programmet.
Om man tvingar CTC går det nog att göra samma sak med deras panel om man är lite finurlig.
Det kommer nog. jag har tjatat om detta i 1,5 år hos Nibe. En trådlös/tråd slavdisplay vore fint som tillbehör...(eftersom allt är tillbehör till Nibe.. )På cTc ingår allt från början...(effektvakt o rumsgivare) På Nibe är det flera tusen extra....Detta är nog inget som efterfrågas, varför vet jag ej, men vi prylbögar vill ju ha det lilla extra... Man har ingen chans att veta om maskinen "larmar" eftersom man inte bor i pannrummet.... Janne El-energi: SMO:n är 40cm bred o lika hög...nu pratar vi om något man kan fälla in i väggen ...