Hej på er!
Hade i höstas ett fel på cirkulationspumpen som byttes av service, Sen dess har pumpen funkat klockrent. Jag har kurva 2,0 och temperaturerna har sett bra ut.
Nu när vintern är här har det ju för årstiden varit väldigt varmt och ibland har det varit ca 4-5 minus och sen 2-3 plusgrader under bara några timmars intervall. Värst var det då det small till med -15 grader för att dagen efter vara +2 grader ute. Då åkte även överhettningskyddet. (vid minus 15)
Men runt julas har det varit riktigt töväder och en dag låg varmvattnet i kranen på ca 68 grader. Ingen varmvattenspets inkopplad. Även GT3:2 låg på över 60 grader.
Jag fick då rådet att manuellt vrida på shunten, service trodde den kunde hakat upp sig, och sen ställa tillbaka den i automatläge (den funkade och rörde på sig vid automatläget) och nu ligger GT3:1 på ca 50-55 grader i kranen och GT3:2 på runt 50 grader. GT3:3 ligger på 31,6 grader. Framledningen ligger på 30,1 och parantesvärdet är (30,4)
Utomhus är det 6 minusgrader.
Min fråga är följande: Är dessa siffror OK? Är det något ni reagerar på?
Innan låg GT3:1 och GT3:2 på ca 48 grader men nu ligger de över 50. Why?
Tacksam för hjälp/synpunkter//Eric
//Tillägg: Upplever även att kompressorn jobbar mindre/färre gånger per dag jämfört med förr. Förut gick den mycket fler gånger per dag, nu endast ett fåtal...