0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Givarna för VP in resp ut sitter ute i värmepumpen, inte i EcoEl. SE pos 15 och 16 på bilden i manualen för EcoAir.erp
Jag har försökt läsa mig fram till detta men får inte riktigt ihop det, hur kan det vara 5 grader lägre temp på vp in än någon annan stans i pannan.T.e.x övre pannan 42, framledning 42, nedre pannan 43, vp in 37 vp ut 44.Har jag en värmeförlust på 5 grader på väg till pumpen eller är det frågan om var givarna sitter.Man läser om helt fantastiskt låga förbrukningar här i forumet, och visst, alla lagar inte mat, eller dom kanske duschar på jobbet.Men nånstans börjar man fundera om det är något fel på installationen, kan det verkligen skilja så mycket?
Tänk också på att mätkretsarna inte är bättre gjorda än att ett mätfel på ± 3 ºC är fullt normalt. Och dessutom är styrsystemet utformat så att mätvärdena räknas om till temperatur och avrundas till heltal redan i utomhusdelen innan de skickas via kommunikationsledningen till EcoEl, det är inte omöjligt att ytterligare beräkningar i manöverpanelens microcontroller kan ge ännu mer avrundningsfel innan siffran visas på displayen.
Tänk också på att mätkretsarna inte är bättre gjorda än att ett mätfel på ± 3 ºC är fullt normalt.