0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mmm, men nu går det väl göra ett smärre klipp rent prismässigt, så är man inte rädd för att skruva/lämna in på service kan det väl iofs bli en bra affär ändå.
Varifrån kommer info att Garret turbo skulle rasa efter 15k? Turboras hör väl främst till tidsepoken då snurrorna var oljekylda.. och det var inte bara Saab som hade problem.Har haft en antal Saab turbo som gått 30+ (gamla 900, 9000 aero samt en 9-5) och aldrig haft nåt ras. Inga växellådor heller för den delen.Rådet är väl som vanligt att lyssna på dem som verkligen verkar veta nåt, typ Strip här ovan... och du kommer nog kunna göra en bra deal när de överdrivet nervösa nu skall sälja i panik
Det är så det är i Sverige, folk är blinda när det gäller SAAB och Volvo och springer och köper BMW och Audi.De bedömmer de svenska bilfabrikerna efter sin egen insats i arbetslivet och tycker att det är skit.Jag tycker att Volvo är att jämföras med en skärbräda medans SAAB är som en surfplatta