0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Dom brukar ta betalt för restid samt inköp av delar men 12.5 timme var nog en rejäl shopping tur.
Rörmokaren har kanske förtillverkat mycket på firman. jag brukar göra det. sen åker man till kund och bara monterar upp delarna
Det är vanligt att man efter att ha fått ett fast pris fakturerar "så lite som möjligt" på materialet, och så mycket som möjligt på jobbet, vilket ökar dina möjligheter att göra ROT.Det är inte heller så ovanligt (gissar jag gäller även i VVS) att man har ett "fast pris" för installationen, och om det går snabbare än vanligt så det fel ut på fakturan...Så gör de i alla fall när de servar min 4-hjuling, de har ett fast pris som inkluderar x antal timmar, fast det tar aldrig så lång tid, antingen kryddar de timmarna, eller materialpriset för att nå upp till det fasta priset.Har du köpt tjänsten på löpande så bör de inte krydda timmarna.Att räkna på jobbet (var de hem till dig då) och beställa delarna kan väl ta någon timma, men jag håller med om att 12 timmar låter i saftigaste laget, spaceillt om du köpt deras tjänster på löpande för att kunna spara på att själv vara hjälpsam - och få det billigare.