0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vi har nu kollat, inga rör är klämda, eller felkopplade. De hade varit med om liknande problem tidigare att hur mycket de än ströp så ville inte sista kommaigång. De fick byta till större cirkulationspump vilket löste problemet den gången men pumpen är dyr. jag ska testa några saker till innan jag tar ställning till det. Funderar på bara balansera in så jag har samma lufttemperatur i alla rum/mätpunkter. Köpa ett större kärl.. sen se hur allt reagerar när jag kopplar in garaget osv..
Får lite olika bud angående strypa stigare/retur.Någonstans i mitt huvud, så vill jag få det till att stigaren är bättre i mitt fall, stryps det redan där, hinner vattnet svalna fortare.Stryper jag retur så ligger fulltrycket med full värme inne i radiatorn.Eller är det vetenskapligt bevisat att det har ingen betydelse vilken man stryper?
Är du säker på att sovrum 1 är rätt kopplat? Kanske rörläggaren förväxlat fram och retur. Jag tycker allt verkar helt rörigt. Hade jag varit dig hade jag börjat med att kolla så alla rör är rätt kopplade. Sen hade jag börjat om från början. Öppna upp allt. Både på framledning och retur. Sen mät delta t i början på huvudstammen när vp gått ett tag. Det är ju ganska snabbt gjort och det kan ju knappast bli sämre än vad det är nu. Ska någonting behöva strypas så är det ju i början på slingan.