Är ingen expert på det där med räkna ut effektbehov per kvadratmeter. Men vid så varmt ute kan det inte gå åt många kilowatt att värma upp inne till 21 grader. Säg att du behöver 2kw värme och cop 3 så bör den dra 667watt. Kommer nog nån annan efter i tråden som kan räkna mer exakt ditt effektbehov vid olika temperaturer, om inte så finns det program för det. Även en hemsida som jag inte kommer ihåg namnet på nu.
Behöver du 3kw så bör den dra 1kw pumpen men kan inte tänka mig det går åt så mycket. 3-5 plusgrader är ju midsommarvärme
Sen tror jag inte en nocria har så dåligt cop som 3 vid den utetempen men räknar lågt så inte Raffen och andra toshiba frälsta ska komma och klaga haha.
Jag räknade ut på en höft att mina 2 llvp dragit cirka 1.6-2kw senaste månaden. 245kvm att värma och snitt -2 i temp.
Ska gräva fram lite bättre siffror då jag är lite piggare, men gissar 500-700w för dig under dina förutsättningar. Om du har en elräkning så kan du nog räkna fram en rätt bra siffra. Ta månadsförbrukningen, dra av en 800kwh för varmvatten och hh-el, dividera med 720. Då har du din förbrukning per timme efter schablon hushållselen.
Då är min hh-el rätt hög då bara datorn och tvn drar en 800watt ihop