0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag fick julmust i min laptop i innebandysekreteriatet Det första man skall göra är att rycka batteriet direkt (och eventuell adapter).Samma gäller för mobiltelefoner man tappar i vatten.Gjorde det och vände den som ett upp o ner vänt V och lät den torka i 1 vecka.Den fungerar än men inga garantier.
Jag skrev ju att vi kör vSphere4 vilket du borde veta vad det är eftersom det låter som du säljer VMware.När någon registrerar sig för att argumentera och sälja en världslig sak så luktar det lång väg, vilket jag tycker är patetiskt
...Mina Toshiba säckade pga överhettning efter några år. Under normal drift.Men det finns sämre...
Om virtual box är så mycket snabbare som du säger så skulle jag gärna testa. Dock tycker jag att du har en väldigt konstig atityd och inte vill motiveradina inlägg vilket mest låter som atityden "den är snabbare för att jag säger så och ge fan i att fråga vad den är snabbare på eller hur jag kommit fram till det för du skulle inte fatta det iallafall"
Är detta bara ett forum för folk som skrivit 2500 inlägg eller får man komma som ny och fråga något? Kanske är en klubb för inbördes beundran?
Det där beror väl troligen på damm. Men det brukar vara lätt att komma åt åtminstone någon del av fläkt och kretskylning för att blåsa, eller hellre, suga bort dammet. Ta för vana att städa din laptop t ex varje jul tomte::
Jag köpte en Acer one netbook för ca 2000kr. Med följde windows 7.40minuter med windows 7 räckte mer är nog. Under den tiden kunde jag inte göra nåt kreativt över huvud taget.Det blev att installera ubuntu. Jag har varit helnöjd. Råkar jag hälla kaffe i den så har jag råd med en ny. Nån försäkring har jag inte. LVDS kabeln mellan grafikchip och skärm blev trasig efter ett års användning. Reservdel kostade ca 200kr och leverans på 4 veckor.Jag är en av tusentals som använder linux utan att det syns i nån statistik. Det går inte att få tag på netbooks med linux förinstallerat längre, alla kommer med windows förinstallerat. Netbooken kan jag ta med överallt, kan koppla upp överallt. Lägger ner locket så går den i viloläge. Öppnar locket så är den klar att använda på några sekunder. Batteriet räcker för mer än 5 timmars aktiv användning.På jobbet har jag HP Probook 13" med intel core2 processor. Den har windows XP SP3 installerat. Batteriet räcker ca 5 timmar. Normalt sitter den i docka. Det tar ca 15 minuter från start på morgonen tills det går att göra nåt på den. Det är alltså 15 minuter förlorad tid för arbetsgivaren. Datorn är annars trevlig och välbyggd.
Skit bakom tangentbordet kanske.Jag är supernöjd med mina tre Win7 maskiner + en på jobbet, de krånglar aldrig och är snabba.Nu köper jag ju iof inte det billigaste när jag byter, min tre år gamla huvudmaskin är precis lika bra som när den köptes, en Sony Vaio modell dyr.