Menu ≡
Startsida
Forum
NYA
OLÄSTA
ALLA
Webshop
Köpa värmepump?
Sök
Medlemmar
►
Medlemmar
◄
Visa medlemslistan
Sök efter medlemmar
Logga-in
Vanliga frågor
Registrera
Hjälp
Kontakt
Startsida
Forum
NYA
OLÄSTA
ALLA
Webshop
Köpa värmepump?
Sök
Medlemmar
Visa medlemslistan
Sök efter medlemmar
Logga-in
Vanliga frågor
Registrera
Hjälp
Kontakt
Värmepumpsforum allt om värmepump och värmepumpar
»
VärmepumpsForum Allmänt
»
Allmänt forum
(Moderator:
Bertil
) »
Ämne:
Trådlöst villalarm med GSM, tips tack!
Svara
Skicka ämnet
Skriv ut
Sidor: [
1
]
Gå ned
Författare
Ämne: Trådlöst villalarm med GSM, tips tack! (läst 2206 gånger)
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
mnm
Lär mig om värmepumpar
Stad/land: Hummelsta village
Antal inlägg: 20
Karma +0/-0
Kön:
mnm
«
skrivet:
13 december 2011, 11:34:08 »
Citera
Hej,
jag är i tagen att byta villalarm eftersom min nuvarande leverantör inte längre kan tillhandahålla de tjänster jag prenumererar på, eller rättare sagt inte kan få ordning på tekniken.
Larmet fungerade felfritt i ca 10 månader men sedan 1.5 månader löser 1 IR-sensor ut HELA tiden, larmet kopplas på och sen går det 5-10 min senare - varje gång. Sensorn i fråga har både flyttats och bytts ut samt att enheten bytts men problemet fortsätter. Nu har vi blivit tvungna att koppla bort den för att kunna använda larmet över huvud taget.
Alltså, tips på villalarm med trådlös teknik önskas. Jag har kollat på ett larm som heter Gripen Guard bla. men vet inte så mycket mer än vad jag vill ha för skydd: Fjärr, 2-3 rörelsedeckare, 4-5 magnetkontakter och 2 brandvarnare vill jag ha från början. Sen ska det så klart finnas platser över för ev utbyggnad med fler enheter.
Det är Trygga Hem jag har nu så de är inget alternativ och jag behöver inte ha ett SOS/väktaranslutet larm, jag vill äga det nya larmet så jag kan ordna själv om det strular!
Loggat
Nybliven villaägare Nov 2010. 1,5 plans villa byggd 1974, 137kvm + ca 35kvm. Platta på mark, trästomme. Träpanel och tegel. 3-glas uppe, 2-glas nere. Uppvärmning hus: Direktverkande el (12 elradiatorer), Luftvärmepump (Panasonic CS-HE9DKE), Contura 590. Minimaster. Uppvärmning garage: Zibro SC1332, frostvakt och "behovsvärme". Beräknad förbrukning vid inflyttning: 19246 kWh Beräknad förbrukning 1 år senare: 14037kWh Utfall 2011: ? kWh
snuppesno
Expert på värmepump
Antal inlägg: 307
Karma +0/-0
snuppesno
SV: Trådlöst villalarm med GSM, tips tack!
«
Svar #1 skrivet:
13 december 2011, 11:52:07 »
Citera
Har själv gått i samma funderingar och jag vill inte heller ha nått dyrt abonnemang hos något företag.
Själv har jag fastnat för DSC, verkar vara väldigt bra grejer.
DSC har hybridsystem också, både trådlöst och trådbundet så man kan köpa detektorer från alla tillverkare om man vill(till den trådbundna delen), på det viset blir det framtidsäkert.
//snuppesno
Loggat
Bor i 1 1/2 plansvilla på 165m2 byggd -83. Fläktwoods FTX bytt -09, ME FD25 -09. Konverterat till vattenburet -11 med en Atria Duo 8kw som värmekälla. Har även en täljstenskamin som används sällan.
mnm
Lär mig om värmepumpar
Karma +0/-0
Kön:
mnm
«
Svar #2 skrivet:
13 december 2011, 12:22:13 »
Citera
Jag har kikat lite på något DSC-system också, få kolla lite mer och se vad hybridsystemet du skriver om landar på. Tack för input!
Loggat
Nybliven villaägare Nov 2010. 1,5 plans villa byggd 1974, 137kvm + ca 35kvm. Platta på mark, trästomme. Träpanel och tegel. 3-glas uppe, 2-glas nere. Uppvärmning hus: Direktverkande el (12 elradiatorer), Luftvärmepump (Panasonic CS-HE9DKE), Contura 590. Minimaster. Uppvärmning garage: Zibro SC1332, frostvakt och "behovsvärme". Beräknad förbrukning vid inflyttning: 19246 kWh Beräknad förbrukning 1 år senare: 14037kWh Utfall 2011: ? kWh
mnm
Lär mig om värmepumpar
Karma +0/-0
Kön:
mnm
«
Svar #3 skrivet:
14 december 2011, 13:04:02 »
Citera
Nån mer som har nåt tips?
Loggat
Svara
Skicka ämnet
Skriv ut
Sidor: [
1
]
Gå upp
Värmepumpsforum allt om värmepump och värmepumpar
»
VärmepumpsForum Allmänt
»
Allmänt forum
(Moderator:
Bertil
) »
Ämne:
Annonser
Right Block
Online just nu!
gäster: 1272
dolda: 0
användare: 15
Användare online
:
tipo874
VictorHus13
jantijanti
sigge01
Carl N
macman
alvinpalv
Classe57
R_F
Rick80
Breeelin
Josth
HJonatan
jälldorf
zOOge
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies.
OK
Mer info