Det finns ett antal bra pumpar...och lika många dåliga.
På ett forum blir alltid vissa saliga över det de själva har, och håller det som det bästa tänkbara, även om den enda erfarenhet de har om andra fabrikat är det de läst sig till. (på forumet, google, ÅF-hemsidor mm)
Det är således inte lätt att bli klok på vad man ska ta till sig eller inte som ny här på forumet.
Mitt råd är att du försöker sorterar bland inläggen du läser... samt att du förhoppningsvis efter detta inlägg får lite sakliga svar utan personlig favorisering, men med fakta från de som monterar/säljer många märken i denna tråd
Personligen har jag sålt väldigt många Mitsubishi
electric modell FD (alltid nöjda kunder, inga reklamationer och suveräna lågtempegenskaper + att jag gillar det jag ser när jag lyfter på locket eller hänger på mätutrustning, kan ge vibrationsljud utan markstativ, tyst)
Gillar även Daikin ftxl (nästan likvärdigt under locket, och med mätutrustning på, sällan några fel, vibrerar som ovanstående, men känns snäppet efter i kvalitetskänsla och tysthet....men har i stället 10gr-funkt )
Lec-n har jag inte personlig granskat ...kan inte hjälpa dig med info där.
Panasonic ser helt OK ut invändigt..men inte mer. ligger bra i värden med mätutrustningen beträffande energieffektivitet....men effekten vid kallt ute är medelmåttig.
Obs: mina erfarenheter.
Kommer säkert mer märken/info