0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
När vi köpte vår första kåk i Spanien tog det två år innan allt var klart, fast då fick vi nyttja stället under tiden.
Är tanken att flytta ner på heltid eller som semestermål ?
ha en fastighet på någon av kanarieöarna
kollar det nu oxå, men i mitt yycke dock lite för långt bort för en "sommarstuga". Malaga är lättare o snabbare ta sig till och med alla lågpris flygbolag. Fast jag håller med om att det är ett snäppet bättre klimat på kanarie.
Hej Instämmer med Trubbnos ang vart är Spanien på väg.Var nyligen i Spanien tillsammans med bror min. Tanken var att se oss omkring vi hyrde bil å lyckades avverka 200 mil på 12 dar. Avverkade sträckan Barcelona- Torrevieja t/r med massor av avstickare. I vissa orter såg man knappt husen pga alla till salu skyltar. De formligen täckte fasaderna.Vart för övrigt avis på det fina vägnätet kändes dock lite kymigt att betala vägavgifterna 2 ggr. Dvs först med EU avgifter sedan på plats vid betalstationerna.Har för att ha läst att ungdomsarbetslösheten är närmare 40 % den vanliga 20 % För övrigt tyckte jag det bitvis var otroligt vackert med övervägande trevliga invånare.Skulle antagligen inte ha något emot att bo där på vinterhalvåret....Bara att gratulera.Mvh tyke
HejMalaga är toppen men du får mer för pengarna i Alicantetrakten och med bil en dag närmare Sverige.Samma sol och samma hav.Inte minst, varmare i havet.
Försöker för egen del att undvika att lämna ön som jag bor på.....