Hej
Har en IVT 490 som är runt 6 år gammal, har aldrig haft några större problem med den förräns för 1 mån sedan.
Det började med att det inte fanns varmvatten, GT3:1 var på runt 25 C och pumpen gick på normalläge (det var svalare i huset oxå). Jag märkte då att värmepumpen vid ett tillfälle stängde av sig, displayen blinkade till för att sedan starta igång igen i normalläge. Detta fortsatte var 3:e minut. Det verkar som om kompressorn inte kickar in alls. Jag lyckades dock få igång kompressorn vid ett tillfälle och den gick i flera dagar, sedan var det ingen värmen igen. Tryckte in proppen igen och den gick igång igen, sedan var det samma sak. Då fick jag igång den manuellt för det gick inte mer.
Jag kollade cirkulationspumpen skruvade upp mässlings skruven och hjälpte till att få igång den,det började snurra lite trögt men sen la den av helt. Och nu fungerar den inte allt och det är kallt o vi har två små barn . Någon som har varit om detta tidigare . Har ringt service men de ringde inte tillbaka idag !
Har prövat att lufta, kolla trycket, stänga av huvudbrytaren och sätta igång igen, tillskott, ändrat tillbaka till fabriksinställningar, dra ur proppen men utan resultat.