0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag vidhåller att detta kommer att resultera i en tvingande lag om elsäkerhetskontroller vid försäljning av hus, för att skapa ett antal tusen nya jobb i tjänstesektorn.Tycker att det är helt uppenbart.
Jag skulle vilja vara så konspiratorisk att jag vill påstå att det finns en risk att denna pressanka har sin grund hos Anders Borg.Detta som ett led i att utöka antalet anställda i ytterligare en del av tjänstesektorn.Byggbesiktning har vi haft länge, "arbetslinje-energibesiktningarna" var Borgs första steg, nu kommer troligen elbesiktning som ytterligare ett påhitt för att skapa några tusen jobb i den nischen.Sänkt restaurangmoms är ytterligare ett led i att öka antalet anställda i tjänstesektorn.Det jag undrar är om det verkligen är bra för landet att vi har en regering som satsar så mycket på att "subventionera" den inhemska tjänstesektorn när det är exportindustrin som skall föda landet?Personligen skulle jag mycket hellre skatta lite mer och slippa betala för tvingande tjänsteköp.
Menade inte avbrott på Pen ledaren som första faran, utan allt man tar i är jordat, trasig apparat/armatur, och allt som jag tar i är jordat.
Riktiga jobb, som hjälper till att dra in pengar som sedan kan fördelas inom landet.
Jobb i resturang är inga riktiga jobb?Jag är ingen expert på ekonomi men attityden att exporten föder Sverige och att alla andra jobb är "oriktiga" gillar jag inte.Vi har ju en momssats för mat som man bär hem och en annan för mat som äts inne på resturanger. Lite konstigt och ologiskt tycker jag.
Visst, det är naturligtvis bra med kontroller.Men det vore viktigare med:Alkolås i bilarMer personal i vården (färre döda, mindre lidande)Fler vuxna i skolan (Barn med problem kan få mer hjälp)Fler insatser mot narkotikamissbruk (Minskar brottsligheten)Stoppa webhandel med droger (Stoppar livsfarliga, billiga, droger från att fördärva våra unga)Strypa svarthandeln på nätet (Drar in mer skattepengar)Att poliserna satsade mer på grov brottslighet och mindre på att jaga vanligt folk som bryter mot trafikregler.Utbilda unga arbetslösa utan avgångsbetyg istället för att öka antalet låglönejobb med hjälp av subventioner.