0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Lika mkt som en ny spis mao.Finns det måhända spisar med inbyggd timer ?Tacksam för svar.Mvh tyke
Jag skulle vilja vara så konspiratorisk att jag vill påstå att det finns en risk att denna pressanka har sin grund hos Anders Borg.Detta som ett led i att utöka antalet anställda i ytterligare en del av tjänstesektorn.Byggbesiktning har vi haft länge, "arbetslinje-energibesiktningarna" var Borgs första steg, nu kommer troligen elbesiktning som ytterligare ett påhitt för att skapa några tusen jobb i den nischen.Sänkt restaurangmoms är ytterligare ett led i att öka antalet anställda i tjänstesektorn.Det jag undrar är om det verkligen är bra för landet att vi har en regering som satsar så mycket på att "subventionera" den inhemska tjänstesektorn när det är exportindustrin som skall föda landet?Personligen skulle jag mycket hellre skatta lite mer och slippa betala för tvingande tjänsteköp.
Sveriges elsystem är allmänt osäkert, när vi har Pen ledaren med oss överallt, att få 240v mot jord/gods, betydligt bättre som Norge och väldigt många fler har, 3 faser utan Nolla, alltså Huvudspänning 240v istället för 400v, och faserna mot Jord ofarlig.
Inte många har som Norge... Däremot har du nog rätt om Pen-ledaren. Avbrott på den in till centralen så har man spänningsförande höljen på skyddsjordade apparater.Men jag vet inte om det i praktiken ställer till med olyckor.