0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vill visa att vid igång körning av L/V VP skall man ha värme igång i 6 timmar innan start skall ske. Det är är för att skona kompressorn vid dess första start. Liknande borde göras med L/L VP utedel.
Det enda problem jag stött på är att kompressoroljan är väldigt seg när det är kallt. Jag har varit tvungen att värma kompressorn innan den har börjat rotera överhuvudtaget. Man kan givetvis förvara den varmt tills det är dags.
Citat från: joakar skrivet 15 oktober 2005, 20:43:40Det enda problem jag stött på är att kompressoroljan är väldigt seg när det är kallt. Jag har varit tvungen att värma kompressorn innan den har börjat rotera överhuvudtaget. Man kan givetvis förvara den varmt tills det är dags.Jag var kanske lite otydlig i mitt inlägg, det förstod jag av inlägget efter. Den kompressor som inte vill rotera i kyla är vaccumkompressorn inte pumpens kompressor. Då var det utrett iaf då till nästa gigantiska fråga varför heter det vaccum"KOMPRESSOR"?? Eller det kanske inte heter det. Mvh Joakar