Hej!
Det ska nog droppa lite då o då. Det är väl kondensvatten från frånluftsvärmepumpen om jag inte missförstår!?
Det finns också en liten slang som löper ned i spillkoppen, parallellt med den stora slangen. Kan vara den jag är ute o far efter, är inte riktigt påläst här.
Hursomhaver så för ca 5 år sedan blev det stopp i den lilla slangen (kom in smuts förmodl uppifrån värmepumpens filter, gammalt damm) som gjorde att det började droppa vatten över pannan o nästan på elektroniken. Jag hade dock tur. Tips är att kolla denna lilla slang att den inte är igensatt i nederändan som leder ned i spillkoppen. Tips är också att låta den lilla slangen hänga utanför spillkoppen då det är lättare att tillse att den är ren och att det inte kommer vatten från den. Normalt ska man bara känna lite lätt blåsande luft iden.
Tror att den lilla slangen ska fungera som ett "skvallerrör" som ska börja droppa om det är täppt i stora slangen. Kommer inte ihåg men kanske hade jag också stopp i stora slangen den gången det kom vatten från värmepumpen o droppade ned på panndelen nedanför. Hmmm mycket gissande här.
/Peter