Tack för en intressant och lärorik tråd, beklagar samtidigt trådskaparens situation och bekymmer - håller tummarna för att det reder ut sig till slut.
Har några lästips, det börjar ju mörkna på kvällarna nu så vad kan passa bättre än en god bok? (Ja, vad som kan vara trevligare än en god bok innan man somnar i kvällsmörkret kanske vi inte skall gå närmare in på i detta forumet...

).
*Tidskriften Bygg & Teknik står det ofta en del intressant i, kan läsas på internet men går även att beställa gamla lösnummer, och man kan ju alltid önska sig en prenumeration i julklapp också! För denna tråden kan jag särskilt rekommendera nr 8 2010 men också nuvarande nr 5 2012

. (Och för dem som ev. går i badrumsrenoveringstankar, nr 8 2010 och nr 5 2011, kul läsning

-> kan säga som så att hemma hos oss blir det plastmattor för hela slanten!).
*Träskyddshandbok av Olle Carling, Tom Follin, Jöran Jermer och Hans Lundström utgiven av Svensk Byggtjänst i början av 80-talet. Trots sin ålder tycker jag att det är en mycket bra bok som går igenom det mesta angående träskador o träskydd. Såvitt jag kan bedöma är den fortfarande aktuell till största delen även om en ny reviderad upplaga hade varit grym.
Finns säkert andra bra böcker också.