0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ja - det heter nog arbetstank eftersom den ligger parallellt. VP värmer tankens vatten. Samma vatten värmer huset med en egen cirk. pump.VP laddar i toppen och tar i botten på tanken (320 liter). Radiatorkretsen tar sitt i toppen och returnerar i botten.Leverantören kallar det volymtank så det är därför jag har fortsatt med det.Jag sitter inte hemma nu och kan inte läsa av anläggningen men med ca 6 grader ute nu (snitt) startar den ca 1 gång/timme.Den varma delen pumpar ut ca 39 grader och tar in 32 grader. Lite osäker här...När pumpen stannat stabiliserar sig tankens vattetemperatur till ca 34-35 grader (både topp och botten).Integralen står på -60. Brine in ca 5-6 grader och ut 2-3 grader.Vill gärna halvera antalet starter till ca 10 st/dygn. Samtidigt vill jag inte ha för långa körningar eftersom jag helst inte vill att brinevätskan skall gå mer än ett "varv" i hålet (180 meter) och därmed kyla det. Jag inser att hålet blir kallt när vi har -15 grader ute men man behöver ju inte köra med för dåligt coop nu för det.