0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jajamen Dennis, twin-rotary kompressor är det absolut bästa och lämpligaste man kan ha när det gäller en luftvärmepump, och jag förstår dem att de framhåller detta alldeles speciellt eftersom det är en kvittens på riktiga prylar givetvis. Sen om nu Toshiba kan tjäna lite extrapengar genom att sälja sina ursprungliga gamla koncept på tidiga modeller av sina twin-rotary-kompressorer så är det väl helt ok tycker jag, även om de i realiteten är nästan ifrån Hedenhös, eller ivf antagligen mellan ca 20-23 år gamla i sin konstruktion. Men med avseende på detta med ålder så håller de väl fortfarande ändå säkert en bra kvalitet och livslängd, och när det gäller den lägsta värmeavgivningen så slår ju faktiskt de här gamla kompressorerna fortfarande dagens Daikinpumpar med hästlängder. Mvh Raffen.
Ja men då är vi ju helt överens Dennis! Jag ser under din profil att du har en hel del olika möjligheter till uppvärmning av huset inkl direktverkande elvärme, hur stor är din ungefärliga årliga elförbrukning i kwh (i snitt) för endast uppvärmningen?? Mvh Raffen.
Jag ger mig faan på att om man satsat på Toshiba så hade till och med varmvattenberedaren dragit mindre....