0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det här med pris och efterfrågan förstår jag men det jag aldrig tidigare sett är en höjning i steg på några veckor från 650 till 1163..Liknar rena kristidshöjningar?
Enligt denna sidan är Nankang ingen höjdare...http://www.bast-i-test.se/tester_pa_basta/vinterdacken.html
Dra upp priset ordentligt så inte konsumenterna som inte är insatta tror att det är en undermålig produkt. Det tror jag faktiskt är vanligare än folk tror, som jag skrivit tidigare, vilket det verkar vara i detta fall. Vem tusan kan tro att detta fabrikat ger bra grepp vid halka? Vilket de inte skriver om, utan de trycker på att de ger många mil... Lägg ned, vill inte möta någon med såna vinterdäck under "halkiga förhållanden!
Skall inte staten införa en skatt på 500 kr per däck för att fasa ut dubbdäcken? Då skulle de flesta i södra sverige nog välja odubbat.
Ja att lägga ned kan ju vara ett alternativ. Ett annat kan ju vara att försöka lista ut vad som håller på att förändras inom däcksbranschen.. Inte har min rädsla att möta en Volvo i trafiken ökat tex därför att Kina numera äger och styr produktionen.
Jag åkte odubbat när jag bodde uppe i Gve-Malmberget och det fungerar kalas på snötäckta vägar men här nere i 08 land så är det dubbat som gäller då svarthalkan finns till och från i stort sett hela vintern till skillnad mot norra inlandet där det i princip bara är halt höst och vår. Snöklädda vägar och -25 ºC har kalasfäste men is är det fortfarande bara dubbar som biter i.