0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Problemet med att få en yrkesman till endast installation är att om man hårddrar reglerna så tar denna över garantierna på din anläggning. Och det är det ingen seriös som varket har lust eller råd med om dom inte kan tjäna pengar på maskinen.Jag har hur mycket skräckexempel som helst på skräp installationer. Tänk på följandeDu köper en anläggning för att spara pengar.En felaktig installerad luft/luftvärmepump kan ge 50% reducerad effekt utan att du märker det. Ja du märker det så småningom på elräkningen, och dessutom om installationen inte är korrekt gjord så kan du räkna med kompressor haveri efter ett par år pgav tillex okondenserbara gaser.Och dessutom hur vacumsuger du ett system med yttertemperatur under 15 grader + .?Bäst att skynda!Kontentan av denna hysteri blir katastrof var så säker. Vinnarna blir dom som satsade från början med bra maskiner och proffsinstallationer.
Citat från: xlars44 skrivet 13 oktober 2005, 19:37:52Problemet med att få en yrkesman till endast installation är att om man hårddrar reglerna så tar denna över garantierna på din anläggning. Och det är det ingen seriös som varket har lust eller råd med om dom inte kan tjäna pengar på maskinen.Jag har hur mycket skräckexempel som helst på skräp installationer. Tänk på följandeDu köper en anläggning för att spara pengar.En felaktig installerad luft/luftvärmepump kan ge 50% reducerad effekt utan att du märker det. Ja du märker det så småningom på elräkningen, och dessutom om installationen inte är korrekt gjord så kan du räkna med kompressor haveri efter ett par år pgav tillex okondenserbara gaser.Och dessutom hur vacumsuger du ett system med yttertemperatur under 15 grader + .?Bäst att skynda!Kontentan av denna hysteri blir katastrof var så säker. Vinnarna blir dom som satsade från början med bra maskiner och proffsinstallationer.Hej!Vacumsuga under 15 graders temperatur, går inte det eller vad menas? Jag köpte min pump i December, jag har svårt att tro att det va 15 den dagen, kan det blitt fel då?Mvh Andreas
Citat från: garagenisse skrivet 13 oktober 2005, 20:08:55Citat från: xlars44 skrivet 13 oktober 2005, 19:37:52Problemet med att få en yrkesman till endast installation är att om man hårddrar reglerna så tar denna över garantierna på din anläggning. Och det är det ingen seriös som varket har lust eller råd med om dom inte kan tjäna pengar på maskinen.Jag har hur mycket skräckexempel som helst på skräp installationer. Tänk på följandeDu köper en anläggning för att spara pengar.En felaktig installerad luft/luftvärmepump kan ge 50% reducerad effekt utan att du märker det. Ja du märker det så småningom på elräkningen, och dessutom om installationen inte är korrekt gjord så kan du räkna med kompressor haveri efter ett par år pgav tillex okondenserbara gaser.Och dessutom hur vacumsuger du ett system med yttertemperatur under 15 grader + .?Bäst att skynda!Kontentan av denna hysteri blir katastrof var så säker. Vinnarna blir dom som satsade från början med bra maskiner och proffsinstallationer.Hej!Vacumsuga under 15 graders temperatur, går inte det eller vad menas? Jag köpte min pump i December, jag har svårt att tro att det va 15 den dagen, kan det blitt fel då?Mvh Andreasklart att det går, om man känner till vid vilket undertryck vattnets kokpunkt ligger vid en given temp.inga problem att evakuera ett system ens vid -15 om man vet vad man gör och har adekvat utrustning samt kunskapen att hantera den.
Vad kostar de billiga pumparna du har tänkt köpa?