0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Visst, men hur skulle det bli med takgenomföringar tex? Är de samvetsgranna?
i Sverige är vi vana med att kunna ringa en hantverkare och han (för det mesta) kan sitt jobb, men så funkar det inte i övriga Europa.i Polen och baltstaterna har man en eller i varje skrå som kan och resten är lösfolk som bara jobbar efter anvisning.De Polacker som kommer hit och inte kan, räknar med att du ska vara den som kan och ger dom precisa anvisningar för så fungerar det i Polen, byggherren håller ofta med kunskapen, själv eller via inhyrd arbetsledare som är på plats alltid.Sedan säger jag inte att det inte finns duktiga Polacker, det är bara stor skillnad på kultur. Polska arbetare som varit i Sverige ett tag har ju lärt sig det här och då går det bättre
Jag har själv använt mig av polsk arbetskraft med rotavdrag för en del jobb och ja, man får hålla lite koll på vad som sker. Det blir naturligtvis lite fel ibland men med tanke på att det är halva priset eller något mindre i timmen med rot så anser jag att det är värt det.Dock så är den värsta biten kommunikationen, yngre killar kan ibland vara riktigt bra på engelska men oftast inte, så det kan vara svårt ibland att förmedla vad man vill.Jag brukar alltid vara med själv och fixa med något själv under tiden de gör något annat.