0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hejsan!Jag har en E9EKEB som har funkat 100% felfritt sedan 2006.Men nu då jag skulle köra igång den,så gick den igång som vanligt utan problem.Det kom som vanligt varm och skön luft ur den,men då jag skulle starta den nästa gång,så kom det ingen vidare värme ur den.Innedelen gick som vanligt,men utedelen stod stilla.Har hänt några ggr.Så jag provade att bryta strömmen helt(Skruvade ut säkringen) under ca 30 min,och då jag provade att starta den igen,så började den producera värme igen.Utedelen gick igång som vanligt.Har även hänt att den slutat producera värme,om jag ändrat temp eller fläkthastighet.Har inte kollat upp ev felkoder.Fattar inte vad som hänt.När den funkar som den ska,så ger den bra värme.Gasbrist kan ju inte vara felet?Har varit inne på kärvande 4 vägsventil,att den hängt sig eller nått.Någon som har nått bra tips?/Anders studs
Har du kollat felkoder?
Så där ja...Då var pumpen igång igen. Den var sensorn som var paj...Bytte den och raderade H98 felkoden,och sedan var det bara att njuta av värmen igen.Istället för ca 20000kr för en ny pump,så blev det endast 385kr. ThumbsupTack TUCSONOR för hjälpen med detta. Thumbsup/Anders studs