0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Du ser det på schemat i manualen på Nibes hemsida.Kan du inte utläsa det är det tveksamt om du skall försöka dig på det.
Kollade lite snabbt igår kväll, hittade kompressorn, 3st kablar som är kopplade till den har jag för mig, men vet inte på rak arm vilken av de jag ska använda, tänkte att nån här har kollen så jag slipper mäta flera ggr.
Lyss till Tok-Jan. Jag har precis gjort det och undrade först vad den svarta ledningen var till för men som sagt startkondingen. Den bruna och blåa är rätt. Jag köpte ett 220 V relä på Kjell o Company fungerande busfint. Man fick vara lite försiktig med lödpennan och krympslang för att isolera är ett måste. Nu två sladdar till trafon en sitter på 115 Volt och en på 140 Volt. I sommar flyttas 140 Volt sladden till 160 Volt eller högre. Man bör dock kolla ordenligt att man inte får något avbrott i matningen till fläkten. Då kan det gå illa (m fläkten).Om man som jag eldar ibland i öppna spisen så spar det en hel del. Annars är det väl vår-sommar-höst som besparingen finns.
Hur stor besparing räknar ni med att detta ger?
Löda inte kablarna på relät utan köp istället reläsockel 36-103 så blir det lätt att byta om det skulle behövasDessa relän fungerar utmärktHar ett som reglerar en trevägsventil när 4-vägs ventilen i värmepumpen slår om och ett för en styrlåda till elpatronerna.
Hur fäster man kablarna i reläsockeln då? Är det skruv?