0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Thumbsup
Ny teknologi? stop&go finns valbart på min merca sprinter -07:a, funkar sådär, bateriet tar lätt slut om man tex. står i en bilkö och bilen startar och stoppar kanske 20ggr på en timme... desutom slits startmotorn oerhört av den behandlingen
Hur mäter systemet detta med att batteriet är svagt? Med spänningen på batteriet?
Ja, jag tror det. Mäter spänningen tror jag. Ska kolla närmare på detta. I alla fall fungerar AS&G inte när:- dörrarna är öppna - bilbältet inte är på- motorn inte är tillräckligt varm dvs kort efter att man har startat den och kommer till en korsning- batteriet är för svag för att starta motorn igen- utetemperaturen under 3 °C- avfrostningsfunktionen är på- om undertrycket i bromskraftförstärkaren är för låg - den automatiska luftkonditioneringen/klima är på...och ja, det står om batterispänningen eller effekten på batteriet är för låg
Med andra ord så funkar den inte många dagar under ett år. Defroster + kyla på vinter och vår samt sen AC på sommaren ger inte många dagar över att leka på. Bortkastade pengar med andra ord?
Rent spontant så ser jag detta som något som rapplarså fort bilarna får några år på nacken så lär detta bli något som man gärna varit utan?.detta kom väll på Wv lupo 2001 som för övrigt är den snålaste bilen till dags dato med sina 2,8l/100kmså deras "Nya teknologi" var inte så ny..