Nedan fäljer mina antaganden, kanske kan vara till lite hjälp, men jag kan inte påsta att jag VET vad som gäller.
Ion-läget drar i princip ingenting, kanske 5-10 W.
Quiet-läget drar ned fläkthastigheten, men minskar även den maximala uteffekten. Hur mycket kan jag inte svara på, men blir det för kallt inne får du nog dra på.
Powerful-läget ger högsta möjliga uteffekt, men bara under en begränsad tid, naturligtvis drar den maximalt med energi i detta läge.
Autoläge för flödesriktning borde inte dra mer än nån enstaka W, huruvida autoläge för fläkthastigheten ökar eller minskar den totala verkningsgraden eller ej kan jag inte svara på, men den borde bli så bra som möjligt med läge auto, i vart fall om de optimerat autoläget för att ge så hög COP som möjligt i alla lägen. (med bibehållen rumstemp)
Jag håller med dig om att det fattas en hel del i manualerna runt de finesser och funktioner som finns. Visst skulle det vara enkelt för tillverkarna att skriva vad de fokuserat på t.ex. för läge auto, Max COP, max uteffekt eller tystast möjligt med skaplig COP.