0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Efter mycket om och men och någon smärre hjärnblödning så fungerar allt mycket bra. Men tyvärr räcker wifi-signalen inte fram till mitt garage, där jag gärna skulle placera min platta.Inte för att min gamla, treantenners router nådde dit heller, men då kände jag inte behov av täckning i verkstaden. Hur kan jag få signalen att nå dit, kan jag knipsa av den ena (av 2) antennen på min nya router och dra en antennkabel ut på husväggen som vetter mot verkstaden, och sätta antennen där. Eller måste jag köpa någon slags förstärkare?Vore bra om jag slapp köpa massa mer saker nu, det drar iväg ändå tycker jag
Din gamla router borde funka bra som extra accesspunkt. Tänk på att byta SSID och frekvens på den så att den inte 'krockar' med den nya. Om det går så kan du stänga av brandväggen, routingen och DHCP-servern i den och ge den ett IP-nummer på den nya routerns interna nät. Det är dock inte nödvändigt...
Jag hade ingen aning om hur jag skulle göra men jag tog min gamla router och satte in en röd överbliven kabel i ett uttag märkt "To modem" och den andra änden i ett av de lediga uttagen i min nya router,
Ja, enklast och billigast är nog en accesspunkt eller en till router. Skall det vara riktigt rätt så skall du ha en Repeater, men det blir förmodligen dyrare...Din gamla router borde funka bra som extra accesspunkt. Tänk på att byta SSID och frekvens på den så att den inte 'krockar' med den nya. Om det går så kan du stänga av brandväggen, routingen och DHCP-servern i den och ge den ett IP-nummer på den nya routerns interna nät. Det är dock inte nödvändigt...