Ad
Varmvattenberedare från Indol
Bäst online casino i Sverige
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Värde på installation och service av samma företag  (läst 797 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad FlyHigh

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
Värde på installation och service av samma företag
« skrivet: 01 september 2011, 10:50:55 »
Hej

Har fått lite offerter på oliak värmepumpar och bestämt mig för vilken pump jag skall satsa på men kan inte bestämma mig för leverantör. Den ena är billigare men den andra är serviceombud för märket.

Priskillanden ligger på ca 5000 (ca 5%), hade prisskillnaden varit mindre hade jag valt de dyrare då de gjort ett marginellt bättre intryck när de lämnat offert osv. De som är dyrare har redan sänkt priset med någon tusenlapp innan jag fick den sista billigare offerten.

Hur mycket har ni som köpt en Nibe Split behövt service via leverantören efter installation? Nibe har ju en del andra serviceombud runt om så jag har känslan av att jag borde kunna få bra service ävenom jag väljer det billigare alternativet eller är jag dumsnål?

Jag har skickat en fråga till det billigare företaget om hur de löser service osv men det var bara för någon timme sedan så jag har inte hunnit få svar från dem än.

Alla åsikter är av intresse... ett annat problem är att jag egentligen vill bestämma mig innan helgen (alltså senast imorgon).

/Erik S

Utloggad utopiazz

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 2778
  • Karma +8/-3
  • Kön: Man
SV: Värde på installation och service av samma företag
« Svar #1 skrivet: 01 september 2011, 10:59:35 »
Jag kan bara säga som så att så länge som sakerna är rätt installerade så spelar "serviceombud" eller inte ingen roll.

Vi hade ett kompressorras för nästan två år sedan. Fick numret till ett serviceombud i närheten från Nibes kundtjänst. Ringde ombudet och vi bokade tid för initial felsökning. Sen dök dom inte upp på avtalad tid, återkom sällan på mail eller telefon när vi sökte dom etc. Det tog två veckor sen hade vi tröttnat. Ringde Nibe några gånger under dessa två veckor men det hjälpte inte att Nibe stötte på dom heller.

När vi tröttnat tog vi kontakt med ett annat serviceombud som kom dagen efter, gjorde sin felsökning, beställde kylmodul samma dag från Nibe. Vi preliminärbokade tid för reparation utifrån leveransbesked på kylmodulen. Modulen kom som den skulle och så gjorde även servicekillarna. Totalt tog det fem dagar från samtal till reparerad VP.

Vad jag vill ha sagt är att det är nog viktigare hur man sköter sina kunder än vad som står på "visitkortet". Att en installatör är serviceombud behöver ju inte betyda att dom agerar som proffs.
Ta alltid ut lycka i förskott, det värsta som kan hända är att du var glad i onödan.

VP Driftsatt 2005-02-10
Nibe 1115-8.5 med elpatron kopplad för 6kw (avstängd)
Nibe VPA 300/200, Acktank 500l, borra 203m (199 aktiva meter).
Villa 200m2 i Stockholm med 180m2 golvvärme (vatten) samt fyra vattenradiatorer.
Värmer även 2st gästsugor på totalt 30m2 med fem vattenradiatorer. Matning via 20m kulvert.

Vill du annonsera klicka här! Varmvattenberedare från Indol
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Varmvattenberedare från Indol
Bäst online casino i Sverige
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!