Jag kan bara säga som så att så länge som sakerna är rätt installerade så spelar "serviceombud" eller inte ingen roll.
Vi hade ett kompressorras för nästan två år sedan. Fick numret till ett serviceombud i närheten från Nibes kundtjänst. Ringde ombudet och vi bokade tid för initial felsökning. Sen dök dom inte upp på avtalad tid, återkom sällan på mail eller telefon när vi sökte dom etc. Det tog två veckor sen hade vi tröttnat. Ringde Nibe några gånger under dessa två veckor men det hjälpte inte att Nibe stötte på dom heller.
När vi tröttnat tog vi kontakt med ett annat serviceombud som kom dagen efter, gjorde sin felsökning, beställde kylmodul samma dag från Nibe. Vi preliminärbokade tid för reparation utifrån leveransbesked på kylmodulen. Modulen kom som den skulle och så gjorde även servicekillarna. Totalt tog det fem dagar från samtal till reparerad VP.
Vad jag vill ha sagt är att det är nog viktigare hur man sköter sina kunder än vad som står på "visitkortet". Att en installatör är serviceombud behöver ju inte betyda att dom agerar som proffs.