0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Vi har tittat på att installera en Nokrian 14 hemma hos oss. Dels för att den är så låg och dels för att det verkar vara en av de bästa pumparna på marknaden just nu.Innedelen är 25 cm hög, det hittar jag på varenda site jag kollar på, men jag har två ytterligare frågor:1. Hur mycket luft behövs ovanför?2. Hur nära underkant på pumpen sitter fästet?Jag har 29cm mellan dörrkarmens ovandel och taket och karmen är nog ytterligare 8-9 cm. Jag får alltså minst 4 cm ovanför, kanske mer om den kan hänga ner lite över karmen.Vad säger ni som är experter? Tack.
Ursäkta. Men hur är intagen konstruerade?
Nocrian Kan du montera så nära taket du vill.....det som begränsar är att du ska kunna haka på innerdelen på fästplåten. Men för funktionens skulle spelar det ingen roll hur när den sitter mot taket pga av luftintagets utforming.//Krister
Fantastiskt. Då blir det att beställa Två olika installatörer har sagt 4 resp "mer än 4" men jag antar att de vill sälja något med mer provision
De säljer nocrian och han hade den med sig för att installera den. Jag vet inte vad de har mest provision på, kanske inte på nocrian Fast han fick åka hem och det tror jag ingen provisionsskillnad kan ersätta. En förmiddag utan jobb ju.Nu kan vi inte bestämma oss för en ny placering som funkar att installera på. Där han rekommenderade och som säkert är bäst för luftflöden och sånt är jag skeptisk till. Det blir rätt ner i soffan när man ser på tv. Känns båda nära vad det gäller ljud och luftström.