0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Besikningsmänen är inga kemister. Och klaga ska de göra. Den dagen vätskan slutar fungera, kan möglet börja käka trä. T. Ex. Om 9 år! Och då kommer den nya köparen försöka komma åt bes mannen!Vet inte hur boracol funkar mot människan. Men bensaltensid i luften är ofarlig.
Saxat från lfs-web.se:"På senare tid har vissa besiktningsmän börjat anmärka på krypgrund där långtidsverkande medel med olika former av bor använts för mögelsanering. De menar att boret i sig är skadligt och kan färdas upp från krypgrunden via golvbjälklagets otätheter. I sådant läge talar man om vikten av kontinuerlig undertryckssättning med kombination av krypgrundsavfuktare."
Blandar också i färgen när jag målar.. Hittils på mitt nybyggda uterum och förra året bytte jag all panel på garaget, självklart bens. i både grund och toppfärg. På taket har jag inte ett spår av mossa kvar, möjligen någon liten lavbit men de är snart borta
På taket ingen mossa, hur?
Man spolar med 1-2% bensaltensid. Har inte heller fått mossa på 7 år. Kåken är från 76. Först tvättade vi med högtryck. Sen spolade med bensaltensid.Ser ut som den varit tvättat igår.
Dennison, vad är det för spec på din Acetec pd-250 vad är det för effekt på den?jag funderar på att köpa en begagnad adsorptionstorkare DST DR 010får den för 2500:- den har några år på nackenkapacitet på 12 liter per dagHöljet är tillverkat av rostfritt stålTorkmedel hjulet är belagd med kiselgel (metall silikat)Arbetstemperatur -20 ° C till +30 ° CTorrluftflöde 40m ³ per timmeFuktig luftflöde 40m ³ per timme440w maxär den för stor kanske, eller för liten...ingen erfarenhet av detta.By doggydoggen at 2011-09-03
Inte bara trodde jag alla dessa farliga medel var förbjudna men alla säger ju att det är totalt NO NO och köra med högtryck på taket vad gäller egentligen