0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
larryd hur kan du veta vilket COP din pump ger med bara en effektmätare?
Larryd, Jo det e klart att det totala varierar stort beroende på ute temp.Men innedelens fläckt kan ju inte vara i relation med ute tempen?Eller är jag helt fel på det?I praktiken är jag intresserad av vad innedelens fläckt drar i sina olika lägen.Ex. om det är +7 ute så drar hela anläggningen 400W med innedelens fläckt på 1, och 450W med inndelenes fläckt på 5.Sen om det är -7 ute så drar hela anläggningen 1400W med innedelens fläckt på 1, och 1450W med innedelens fläckt på 5.Är du med på vad jag menar, de två hänger ju inte ihop. Men om man kan få 2 värden på totalen så kan man ju se i vilken ungefärlig storlek innefläckten drar i sina olika lägen.Jaja, jag vore taksam om du kollar
Citat från: wagis skrivet 05 oktober 2005, 16:05:36Larryd, Jo det e klart att det totala varierar stort beroende på ute temp.Men innedelens fläckt kan ju inte vara i relation med ute tempen?Eller är jag helt fel på det?I praktiken är jag intresserad av vad innedelens fläckt drar i sina olika lägen.Ex. om det är +7 ute så drar hela anläggningen 400W med innedelens fläckt på 1, och 450W med inndelenes fläckt på 5.Sen om det är -7 ute så drar hela anläggningen 1400W med innedelens fläckt på 1, och 1450W med innedelens fläckt på 5.Är du med på vad jag menar, de två hänger ju inte ihop. Men om man kan få 2 värden på totalen så kan man ju se i vilken ungefärlig storlek innefläckten drar i sina olika lägen.Jaja, jag vore taksam om du kollar Här kommer rapporten från en ovanligt varm Stockholmskväll:L/L pump: Panasonic E9DKVUtetemp: +8Innetemp: +20Värmekabel: BortkoppladTempinställning +22Fläkthastighet 1: 440W (84W när pumpen gjorde paus)Fläkthastighet 5: 820WJag tror att dessa siffror avspeglar hur öppen planlösning jag har i huset. Vid fläkthastighet 1 värmdes nog mest hall och kök. (Och därför pausade pumpen då och då) Vid 5 skyfflades luften runt i hela huset.