0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Frågan man kan ställa sig är om man "förtalar" någon om man talar om ett "alias" i ett forum?Vad säger lagen om det, har vi någon advokat med här som kan uttala sig?Art Deco, du kan ju den här typen av saker rätt bra, eller?Fast å andra sidan, det ÄR taskigt att hänga ut någon oavsett vad dom gjort.Som regel vet man inte hela bakgrunden, och det kanske inte alltid är planerade lurendrejerier.Jag har själv många gånger varit sugen på att starta en svart lista där jag sätter upp alla företag som inte betalar räkningarna för annonsplatserna, men det är förmodligen ingen direkt bra affärside... Men skönt skulle det vara.
Det finns ju förhållandevis enkla och billiga kreditupplysningar att köpa via internet numera.Skulle jag bli företagare så skulle jag nog nyttja en sån tjänst.
@Art DecoJag har utsatt på min faktura till kunder att varan förblir företagets tills full betalning erhållits...Menar du att jag genom lagligt sätt kan söka att få tillbaka det som monterats fast i kundens egendom då han ej fullgjort betalning?//Thommy Johansson