Mmm, det ligger något i Rinnans förslag.
Om ni kunde minimera ytan som behöver värme för att förhindra frysning av vatten/avlopp skulle ni kunna få ned förbrukningen avsevärt.
Kanske skulle en luftsolfångare kunna hyfsa till temp och fuktighet i stugorna:
http://www.solarventi.se/produkter/sv7/underkat/sv7kat6.htm (Finns andra liknande alternativ som kanske är billigare)
Billiga luftvärmepumpar som skall gå på underhållsvärme och stå utan övervakning är enligt mina erfarenheter (utifrån det som skrivits i forumet) inte något under av tillförlitlighet, å andra sidan "tiger hälsan still", så de som har väl fungerande anläggningar kanske inte heller rapporterar in på samma sätt som de som har problem.
Personligen skulle jag nog inte satsa på luftvärmepumpar i ett fall som detta, och i så fall skulle jag köpa billigast möjliga luftvärmepump med "Quick Connect", installera själv (olagligt enligt vissa, jag vet inte säkert), och ha elradiatorerna på frostskyddsläge som backup.
Har ni mobiltäckning så kan en Logger 2020 kompletterad med mobilt bredband (fr 99 kr/månad) övervaka anläggningen, men även detta belastar ju ekonomin så det blir svårare att räkna hem investeringen.
Logger 2020 kompletterad med A/DMIQ kan även styra två relän, t.ex. för att starta eller öka värmen i stugorna innan ni åker dit.
www.logger2020.se Det finns säkert andra övervakningsprodukter som fungerar på liknande sätt.