Känns som att de pumparna som nämns i första inlägget är alldeles för små. Iofs om man kompletterar med ytterligare en pump så kanske. Om jag skulle värma upp 100 kvm skulle jag titta på pumpar på från 6 kW eller mera.
Jag tror nog att värmen kommer upp på övervåningen dock kan det säkert bli lägre temp i sovrummen där uppe. Oftast brukar skorstenseffekten få upp värmen annars kan man sätta en fläkt eller liknande som drar upp luften.
I ditt fall skulle jag som
Micra nämner ha satt en kraftigare pump exempelvis en Fujitsu Nocria 14 eller kanske ändå en 18 (9.1 resp 9.7 kW - finns andra kraftfulla Toshiba RAS B-16, Panosonics AC-Robot 12 för att nämna några) över entrédörren om jag skulle värma hela kåken med en pump. Vet inte om man kan rikta luftflödet med t ex Fujitsun men med min Toshiba kan man rikta höger- och vänsterflöde åt olika håll. Jag har t ex ställt upp högerflödet upp mot trappen medan vänsterflödet är ställt ut mot hall/vardagsrum. Sen har jag ställt in spridningen på 'Swing' vilket gör att utblåset blåser typ 70% neråt och 30% rakt fram (uppåt). Detta funkar mycket bra i mitt hus - riktigt fin värmespridning. LVPn är inställd på 20º (samt fläkten på auto) och i allrummet uppe har jag 22º medan sovrummen ligger på ca 21º - i varmaste laget.

Nere ligger det på mellan 21-22º. Nu är det ju iofs inte så kallt ute...
I garagedelen skulle man ju vilja ha en pump som kan ställas på 10º - jag vill iaf inte ha varmare i garaget än så, men det är ju en smaksak. Vad jag vet är det bara IVT som kan ställas så.
//Henric