0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har i tysthet följt forumet både som gäst och skarpt inloggad.Uppenbart är att vissa aktörer t ex VP Oraklet och Cocacola med gedigen yrkeskunskap stängs av för att deras inlägg inte passar moderatorn och forumets ägare. En It-tekniker eller Styr och reglerutbildad kan aldrig slå ett VVS-proffs på fingrarna när det gäller installationsteknik och flödesdimensionering. Och återigen, installationen blir inte bättre än sin svagaste länk!!Så varför inte lyssna på dem som besitter kunskaperena i detta ämne och innehar spetskompetens/utbildning.Jag trodde forumet var till för att utbyta åsikter och erfarenheter. Privat har jag utbytt åsikter med bl a Cocacola och jag har inte träffat på någon som är i närheten av hans kompetens.Mina kära vänner man kan nog leva gott på reklamintäkterna från detta Forum för varje klick till en hemsida borde ju geen kickback.Det vore intressat att diskutera mer med Moderatorn på det välkända Ekbergs Konditori nästa gång man är hemma i Piteå. Som envåldshärskare stänger han uppenbarligen av t ex VP Oraklet och Cocacola bara för att de har en kunskapsnivå som ligger på en rent akademisk nivå och det passar inte moderatorn att bli ifrågasatt för de inlägg han skriver när de inte är VVS-tekniskt och installationsmässigt helt till fylles.Med detta inlägg förväntar jag mig i sann anda inom forumet att också uteslutas /stängas av för att detta inte passar moderatorn.Med värmepumpshälsningar Faragen PS Snart är jag hemma i Thailand igen och där behöver jag bara AC
Visst är det tråkigt att folk försvinner men i långa loppet har det bara en marginell betydelse, för INGEN, oavsett kunskaper, är oersättlig. För även om vissa har stora kunskaper och är duktiga finns det alltid några som har både större kunskaper och är duktigare. Så även om jag kommer att sakna er tror jag inte kvaliteten på forumet kommer att påverkas. Eftersom jag har häckat här några år dristar jag mig till att säga att forumet fungerade mycket bra INNAN både CC o Oraklet dök upp och jag är övertygad om att det kommer att fortsätta även om dom försvinner.
Jag kommer aldrig heller att stänga av någon för att de inte delar min syn i vilken fråga det än må vara (om det inte rör sig om rasism eller liknande).
Rickard får ju göra som han vill naturligtvis, men gagnar kanske inte forumet med avstängningar. Jag föreslår att dessa "individer" får komma tillbaka. De berättar om erfarenheter som är till nytta för många. Sen att det görs lite smygreklam händer ju alltid.Rickard sitter i skottlinjen mellan annonsörer och forummedlemmar inte lätt.
Citat från: Rickard skrivet 07 augusti 2011, 10:02:09Jag kommer aldrig heller att stänga av någon för att de inte delar min syn i vilken fråga det än må vara (om det inte rör sig om rasism eller liknande).Du kanske skulle ta och passa på att stänga av dig själv. Din syn på stockholmare är ju inte direkt sund och du är ju inte sen att påpeka det. Jag tycker det hör till sandlådenivå om något.Fast du själv äger ju forumet så du behöver ju inte leva som du lär.(Hoppas på att detta inlägg kan snabba på borttagningen av mig från detta forum)
Anarki (av grekiska αναρχία "anarchía"), begrepp som används i två olika meningar:1.Ett tillstånd som innebär frånvaro av härskare eller statsmakt. Beteckningen används av anarkister i positiv bemärkelse om det ideala samhället.2.Förvirring och kaos i brist på lagar och/eller regering: en negativt laddad beteckning.Ordet anarkiskt betecknades av Marx ett tillstånd av okontrollerat kaos, men noga åtskilt från ordet anarkistiskt som används inom anarkismen för det eftersträvade samhället utan regering, an archos. Motsatsen till en anarkist är språkligt sett en arkist, det vill säga en anhängare av auktoritet, makt och egendom, vilket Ursula K. Le Guin påpekat.[1]
Du är nog inte medveten om det Rickard, men du har ibland udda åsikter vilka du håller fast vid benhårt.
Du är nog inte medveten om det Rickard, men du har ibland udda åsikter vilka du håller fast vid benhårt.För din egen skull borde du hålla dig undan diskussioner i ditt eget forum, och inta rollen som värd/guide här istället. En moderator behöver vara opartisk, annars fungerar det inte.Betänk att vem som helst kan starta ett forum på bara en timme, det behöver inte ens kosta pengar. Betänk även om Oraklet och C-C skulle göra detta, de är båda två trevliga och kunniga och skulle med stor sannolikhet kunna locka till sig många användare härifrån. Du kan ha nytta av dessa två, och de båda vill också vara här verkar det som. Även om jag i deras sits aldrig någonsin skulle logga in här igen.Svälj stoltheten och bjud dem tillbaka vettja (Mina tankar baseras fortfarande på att jag inte sett dessa gubbar bete sig illa här, har jag fel så låt mig få veta)