0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HP gör bra burkar. Lite missnöjd med sambons dators fläktar dock. tycker dom går mest hela tiden. Men så är jag van vid mac.
Citat från: David Rinnan skrivet 04 augusti 2011, 22:27:19HP gör bra burkar. Lite missnöjd med sambons dators fläktar dock. tycker dom går mest hela tiden. Men så är jag van vid mac. Den gamla datorn, en HP 530, är det mer eller mindre väsen från fläkt hela tiden.Den nya jag har fått idag är det inte ett ljud ifrån.Var en välldig skillnad mellan dem på ljudnivån.Stängde av 530:in nu och det blev helt tyst, lite svagt sus bara från den nya.Dock är jag tyvärr lite missnöjd med att det inte är "rull" på musplattan på denna modellen.Men det är nån jävla zoom som på en Ihpone ist, lite störande.Japp, väldigt nöjd med HP. Har det både privat och i jobbet och båda två har bara gått och gått...Sen har jag en granne som jobbar på HP-support så det är inte långt till den om jag nån gång skulle behöva hjälp.
Sambons HP har scroll på plattan om man drar i högra delen av plattan. OS X (Mac) har scroll med två fingrar. Nästan oavsett grundkonfiguration och operativsystem går det att optimera användande av plattan genom att gå in i för plattan avsett program och ställa in önskad funktion. Såsom i mitt fall har jag valt att magic mouse bara skall scrolla när man drar ett finger upp eller ner på nedre delen av musen - inte hela musen som är standard och resulterar i att man hela tiden råkar zooma ut och in exempelvis på eniro med flera siter.